|
CAMİ nin genişletilmesi ve çevresinin düzenlenmesi ile ilgili yazılarınız aşağıdadır. Mesaj yazmak için BURAYA tıklayınız.
YAHYA AKKAYA
E-Posta:
Nereden ve Tarih: KONYA-15.02.2009
Mesaj:
Kıymetli Kardeşlerim!
İnanın çok mutluyum. Çünkü güzel fikirlerin geleceğinden emindim. Daha da bunun artarak en mükemmele doğru gideceğine inanıyorum. Fikir beyan eden herkese şükranlarımı sunuyorum. Bize yakışanı yapıyoruz.
Arkadaşlar! Cami olayına yaklaşırken sadece cemaatin ve nüfusun azlığı düşünülerek caminin ihtiyaca cevap vereceği fikrinde takılı kalmamalıyız. Burada mevcut camimizin günümüz şartları ve çevremizdeki köy ve kasabaların camilerini de düşünerek köyümüze ve bizlere yakışan mimariye sahip bir mabedin yapılması üzerinde yoğunlaşmalıyız diye düşünüyorum.
Pınarbaşın Köyünü Güzelleştirme ve Cami Yaptırma Derneği adı altında derneğimiz faaliyete geçti. Türkiye genelinde yardım toplama müsaadesi (bir yıllığına) alındı. İlk adım olarak Konya İl Müftülüğü ile irtibata geçilerek önümüzdeki günlerde Konya merkez ve ilçelerinde yardım toplama faaliyetlerine başlanılıyor. Benim sizlerden istirhamım bu duyguyu kalbinin en derin noktalarında hisseden ile azıcık ta olsa bu köyü seven kardeşlerimden, ellerinden geldiği nisbette gayret göstermelerini, gerek kendilerinin gerekse çevrelerinde harekete geçirebilecekleri maddi ve manevi kaynakları harekete geçirmelerini istiyorum. Konuyla ilgili olarak makbuz karşılığı yardımlar alınmaya başlandı. Sizlere Dernek yetkililerine ulaşabileceğiniz telefon: 0 332 548 27 43 bu numara köy kahvesinin telefonu, buradan ilgili kişilerin telefonlarını alabişlirsiniz. Diğer fikirlere gelince: Elbette İhtiyarlarımızın ahir ömürlerini huzur içerisinde geçirebilecekleri sıcak yemek ve sıcak bir ortam hazırlanması fikri çok mükemmel bir fikir. Zamanla bu olaya da el atılmalı, belki cami den daha elzem olanı bu ama şu anda köylünün yoğunlaştığı nokta cami olayı. Allah yar ve yardımcımız olsun.
Saygı ve selamlarımla....
D.ALI ŞIRIN
E-Posta:
Nereden ve Tarih: istanbul
Mesaj:
herkese selamlar. aslında söylenecek çok fikir var ama birbirimizi yanlış anlamaya müsait olduğumuz için yanlış anlaşılmaktan çekiniyorum doğrusu. neyse sayın yahya akkaya ilahiyat mezunu, köyümüzün yetiştirdiği değerli bir din adamıdır. hemen herkes köyümüzde kendisine saygı duyar ve sever. dolayısiyle camimizin güzelleştirilmesi veya genişletilmesiyle ilgili belkide hepimizden çok hassasiyete sahip olması çok doğaldır. sonuçta burada söylenen fikirler herhangi bir yaptırımdan ziyade sadece kişisel görüşlerimizdir.fikirlerimizi paylaşarak köyümüz için en hayırlısını bulmaya çalışıyoruz.her söylenen olacak diye birşey yoktur.neyse uzatmadan fikrimi beyan etmek istiyorum.sonuçta sadece bayramlarda ve cuma namazlarında cami yetmiyorsa birinci katı sabit kalarak ikinci kattan müsait olan kenarlara çıkma yapılarak caminin kapasitesi arttırılabilir.bunun için eski abdest alma musluklarının olduğu taraf müsaittir.alt tarafı yine abdest alma yeri olarak kapalı vaziyette kalabilir.hemde kışın ve yağışlı havalarda abdest almak içinde daha uygun bir yer olur.nerden baksanız bu alanda 30-40 kişi belki daha fazla namaz kılabilir. en kötü ihtimalle böyle bişey yapılabilir. Saygılarımla
HALIS SIMSEK
E-Posta: bilgi(ters a)pinarbasikoyu.net
Nereden ve Tarih: Kuzey Dakota, ABD, 11/02/09
Sayin Mustafa Ince' nin cami yapimi ile iligili mesajina kisaca cevap vermek istiyorum. Konuyu daha iyi bilenler ayrintili cevap verirlerse sevinirim. Aslinda ben de yeni duydum su anki caminin yetersiz oldugunu. Ancak benim tahminim şu: Bayramda-seyranda köyün kalabalık oldugunu düşünürsek, bayram namazi ve cuma namazi esnasinda şu anki caminin yetersiz kalacagini tahmin edebiliriz. Tabiiki su anda koyde toplasan 1-2 saf cemaat anca cikar, cuma namazinda da hadi alt kat dolsun, üst kat gene boş kalır. Ancak dediğim gibi köyün nüfusunun arttıgı zamanlarda eğer cemaat camiye sığmazsa bu uygun olmaz. Yani camilerin dizayni camiye gelecek kişi sayısının en fazla olduğu duruma göre yapilmalidir diye düşünüyorum.
Mustafa beyin yaşlılar ile ilgili düşüncesi de güzel. İşte bu site bu tür fikir alışverişleri yapılsın diye hazırlanmıştır. Düşünceleriniz sizde kalmasın, lütfen paylaşın biz PB lilerle. Bu tür fikirleri hayata geçirebilmemiz için bir dernek kurmak ve başına da hesaptan kitaptan anlayan akıllı bir adam geçirmek yerinde olur diye tahmin ediyorum. Tabiiki bu kişi birazcık da internetten anlarsa daha süper olur, sitemiz aracılığı ile derneğin faliyetlerini herkese iletmiş olur.
Kudret Beyin aşağıdaki mesajını da alkışlamamak mümkün değil, kendisi ilk hareketi başlattı, varmı başka "yeni cami" için para bağışı yapacak olan? Eminim Kudret Bey gibi durumu musait olup da büyük bağışlar yapabilecek çok insan var Pınarbaşı Ailesi içersinde. Yakinda göreceğiz.
Son bir not: Yeni cami yapımı için yada mevcut caminin genişletilmesi için evlerinin yada herhangi bir mülkünün elden gideceğini düşünüp telaşlananlar olabilir. Bence bu yersiz bir telaş olur. Parası ödenmeden ve mülk sahiplerinin rızası alınmadan hiç kimsenin malına dokunulacağını sanmıyorum. Hele de Cami yapımı için. Herhangi bir cami inşaatı için bankadan kıredi bile çekilemezken rızası olmayan bir insanın malı alınırmı?? Selamlar.
MUSTAFA INCE
E-Posta: incemusti@aol.com
Nereden ve Tarih: Ingiltere
Mesaj:
Oncelikle butun koylulerimi selamliyorum ve ben sahsim adima kendi goruslerimi belirtmek istiyorum.Cami yapimi yada caminin onarilmasi cok uygun ve guzel bir dusunce katiliyorum ancak uzun suredir koyden uzak kaldigim icin bir konuda bana yardimci olmanizi rica ediyorum. Yeni cami yapilmasi yada caminin genisletilmesi neden gerekli? su anda mevcut caminin sadece restorasyon yapilmasi ve onarilmasi yeterli olmazmi? bilmek istedigim caminin ne icin genisletilmesinin dusunuldugu, bildigim kadari ile su andaki cami oldukca buyuk 2 katli ve butun koyun ihtiyaclarina rahatlikla cevap verebilecek durumda bu konuda bana bilgi verirseniz memnun olurum.
Benim ayrica koyumuz icin ayri bir dusuncem var; bu konuyu daha once cok dusundum ancak yurtdisinda oldugum icin uygulamam imkansiz idi ancak goruyorum ki sizin gibi degerli arkadaslar bu siteyi kurarak bu gibi dusuncelerin tartisilmasina imkan verdiler.
Dusumcem su ki bildiginiz gibi koyumuzde yasli ve bakima ihtiyaci olan bircok insan var ben bu konuda birseyler yapilmasindan yanayim, bu bakim evi olabilir yada as evi olabilir cunku bildiginiz uzere insan yaslandikca bakima daha cok ihtiyac duyuyor ozellikle yemek konusu yasli insanlar yemek pisirme, yeme konusunda cok zorluk cekiyorlar bu kucuk capta koyumuzun icinde bir bina olabilir yada diger koylerden gelecek yasli insanlarinda kabul gorecegi bir mevki huyuk-zivarik -bizim koy arasinda bir yer yada kucuk bir mutfak kurularak bir araba yada motorsiklet ile yasli ve bakima ihtiyac duyan insanlara yemek dagitimi herhalde yapilabilecek en iyi projelerden biri olur sanirim.Buradan ayrica bu sitenin yapiminda katkisi olan ve yoneten degerli arkadaslara cok selam ediyorum.
Saygilar sunuyorum.
Hoscakalin
KUDRET UNSAT
E-Posta: unsatmar(a)hotmail.com
Nereden ve Tarih: ARABISTAN
Mesaj:
Evet beyler bu siteyi sessizce takip edenlerede sesleniyorum icraat lazim icraat...
Sadullahin tarif ettigi yer guzel ama yer yetersiz o aradaki evlerden biri varislerin rizasiyla alinabilirse olur,
onun icin ilk icraati ben baslatiyorum yalovada 470 metre bir arsam var cami yeri verecek varislere devretmek veya satip parasini vermek kaydiyle bagisliyorum....... arkadaslar ben samimiyetimi belirtmek icin baslangic yaptim
bakalim bu konuna samimi olan ne kadar insanimiz var allah hepimize hayirli ameller nasip etsin hepinizi selamliyorum
YAHYA AKKAYA
E-Posta:
Nereden ve Tarih: KONYA - 08/02/2009
Mesaj:
Arkadaşlar!
Hepinizi Allah'ın selamıyla selamlıyorum. Ben Cami yapımı ile ilgili fikri ortaya atarken konuyu tartışalım derken çok samimi idim. Herhangi bir yer ve hedef göstermedim. Ancak gelin görün ki; bu geride kalan birkaç hafta içinde bazı kişilerce şahsıma söylenmedik söz bırakılmadı. Bu süre içerisinde her nedense sadece iki kişi görüş bildirdi, biri Sadullah Türkmen diğeri de Halis Şimşek, son günde Kudret kardeşimden bir fikir beyanı geldi. Ben çok mesaj ve fikir beklerken sadece belli kişilerin hakaretamiz mesajlarına muhatap oldum. Mustafa Pala ve kardeşleri neredeyse beni bir kaşık suda baoğacaklar. Şahsımdan, tahsilimden aileme kadar olmadık sözlerle karşılaştım. Halbuki bahse konu yerde sadece onların mülkleri yok ve hemen ellerinden alınıyormuş gibi feveran ediyorlar. Ben özellikle çocukluğumuzda az da olsa birlikte olduğumuz Mustafa Pala\'dan daha nazik ve kibar, karşılıklı saygıya dayalı sözler beklerdim, saldırganlığına bir anlam veremedim. Bizler medeni insanlar isek konuşmalıyız. saldırmakla hiç bir yere varamayız. Elbette mal canın yongası, ata yadigarı saygı duyarım ama sözlerimiz kırıcı ve yıkıcı olmamalı. Bizler bugün olmazsa bile ömrümüz varsa yarın yine yüz yüze bakacağız. Lütfen ölçülü olalım.
Başka bir yere yeni bir cami yapımı için yıllardır konuşulup tartışılır. Bu güne kadar ne yer konusunda ne de nasıl olacağı konusunda bir arpa boyu mesafe alınamadı. Ben köye sık gidip geldiğim için şu andaki kararı sizlerle paylaştım. Nereye olursa olsun cami yapımında canımla malımla varım. Keşke uygun yerim olsada camiye versem ben öldükten sonra da sadaka-ı cariye olarak sevab yazılmaya devam etse. Hayırlısı ne ise onun olmasını Cenabı Mevla\'dan niyaz ederek bitiriyorum. Selam ve dua ile.
KUDRET UNSAT
E-Posta: unsatmar(a)hotmail.com
Nereden ve Tarih: ARABISTAN
Mesaj:
Arkadaslar kimse kimseyi kirmasin uzmesin yapilacak is hayirli bir is onun icin birbirimizi kirmadan yapalim elbet camimizin genisletilmesi fikri guzel ama su anki yerinde mumkun degil acizane bir fikirde ben vereyim cami icin yeni yer bakalim pilanli guzel bir cami yapalim hedef belirtmiyorum ama hepimiz biliyoruzki yer arandiginda bulunur ve eski cami yikilarak pinar ve cevresi yesillendirilerek cok guzel bir cehre kazandirilabilir Sadullah kardesin dedigi gibi cay bahcesi de konabilir cokda guzel olur bunun icin hedef belirtmedim mal canin yongasi derler ama butun samimiyetimle soyluyorum camiye uygun bir yerim olsa gozumu kirpmadan verirdim yeni bulunacak arsa icinde cami icinde uzerime duseni yapmaya hazirim gelin arkadaslar birlik olalim sonucta dunyalik goturulmuyor obur tarafa ama bunu basarabilirsek bunun sevabi gider bizimle hepimize kolay gelsin
SADULLAH
E-Posta:
Nereden ve Tarih:
Mesaj:
Başka bir yere yeni bir cami yapılması ile ilgili gelen mesaja ben de katiliyorum, ewet güzel bir fikir, yeni cami yeri olarakta aşağımahallenin üst tarafı kamyonların koyulduğu yeri öneririm, yıkılan tekkanatların evinin kenarına cami,caminin arka tarafına güzel bir yeşillik alanla kaplı avlu ve avlu içersine güzel bir şadırvan. acaba diğer arkadaşların görüşümü nasıl değerlendirirler merak ediyorum,yeterli alan varmı onuda hesaplamak lazım. özellikle bu konuyu Sn.
Yahya abinin okumasını isterim. saygılarımla-Sadullah
YAHYA AKKAYA
E-Posta:
Nereden ve Tarih: KONYA-26.01.2009
Mesaj:
Muhterem Köylülerim!
Cami yapımı ve etrafının düzenlenmesi fikrime saygısız bir mesajın geldiğini gördüm. Benim mesajım gayet açık ve net. Herhangi bir şahsı ve özel bir yeri hedef almamaktadır. Ancak; bu denli benim tahsilimi ve geldiğim makam ve mevkiyi doğrudan hedef almasını anlamış değilim. Cevap vermeye değer bulmuyorum. Mekanların da mabet olarak kullanımı bir nasip işidir. Ancak nasibi olanların can - mal ve mülküne isabet eder.
Benim cemaziyel evvelim de cemaziyel âhirim de el-hamdülillah belli. Yarım asırdır İstanbul gibi bir şehirde yaşayıpta hala kafası kumda gömülü olanları Allah ıslah etsin.
Şahsıma yapılacak her türlü eleştiriye saygı duyarım ancak; Tahsilim - Makam ve Mevkim hakkında konuşanları kesinlikle affetmem.
Bu şahıs bu fikre sıcak bakmadığını ve kabul etmediğini yazabilirdi. Hatta şahsımı bizzat arayarak konuşabilirdik. Hala da konuşabiliriz. Büyültülecek bir şey yok. SAYGILARIMLA
MUSTAFA PALA
E-Posta:
Nereden ve Tarih: İSTANBUL 25-01-2009
Mesaj:
Sayin Yahya Hoca:
Yillarca tahsil yaptin. Belirli bir yere geldin hala nelerle uğraştiğini yazilarini okuduğum zaman biraktiğim yerde durduğunu gördüm.Otuz sene önce Doğanhisar imam hatip lisesinde okuduğun günlerde gibisin yaziklar olsun sana...
Halis Simsek
E-Posta: bilgi(ters a)pinarbasikoyu.net
Nereden ve Tarih: ABD, 25/01/2009
Mesaj:
Tüm PB lilere selamlar. Caminin genişlemesi yada başka bir yere yeni bir cami yapılması fikri tartışılabilir. Tabiiki yenisini yapmaktansa şu anki caminin genişlemesi en ekonomik ve hızlı bir çözüm olur ancak bilindiği üzere caminin çevresi genişlemeye pek müsait değil. Zaten üç tarafı yol, geriye iki komşu Pınarbaşılının mülkü kalıyor. Sayın Mustafa Pala nın mesajı gayet açık. Bu bilgiden sonra cami ile ilgili diğer alternatiflere bakmak gerekir diye düşünüyorum. Lütfen fikirlerinizi bildirin, hazır konu açılmışken değişik fikirlere ulaşalım. Ayrıca Sadullah abinin belirttiği çay ocağı fikri de bence gayet güzel bir fikir. Selamlar.
MUSTAFA PALA
E-Posta:
Nereden ve Tarih: İSTANBUL 25-01-2009
Mesaj:
Sadullah:
Caminin etrafi eğerki yikilacaksa ilk önce bizim ev değil Beber Osman, Nadiye Halam, Haci Nafis, Çarikçi ve Mesut bu ada kalkarsa Aşaği Mahalle köyün en güzel yeri olur, orada ister at koştur, ister cami yap istersende futbol stadyumu yap, daha güzel olur. Benim fikrim de böyle kimse kusura bakmasin.
Sadullah
E-Posta:
Nereden ve Tarih: 25.01.2009
Mesaj:
S.a. tüm köylülerim.
Yahya abinin yazısını okudum.bende birşeyler yazmak istedim, Yahya abinin pınarımızın etrafını düzenlemek, caminin onarım ve genişletmesi fikri çok güzel bir fikir. caminin genişletilmesi konusundaki görüşüm; caminin sağına,soluna ve arkasına doğru bir genişleme zor olur düşüncesindeyim. çünkü yollar geçiyor. herhalde önündeki boşluk musait. Yahya abide orasınımı kasteddi bilemem.ilerdeki yazılarında eğer bunu yazarsa anlarız.
Pınarımızın etrafıda kenarlarından yollar geçtiği için rahmetli Selahattin dayının evinin olduğu yer pınar etrafına katılırsa münkün olur düşüncesindeyim. tabikide buda mustafa abi ve kızları ile konuşmaktan geçer. çünkü genelde düşünce " Ata malıdır,verilmez" olduğu için bir orta yol bulunurmu onuda köyümüzü yöneten Sn. muhtarımız ve azalarımızın ilgili kişilerle diyalog kurması ile olur düşüncesindeyim. eğer avlu genişletilirse birde küçük çay ocağı konulursa iyi olur. Köyümüze gelen misafirlere orada çay ikram etme imkanı olur. Kim istemezki pınarımızı doyasıya o yaz sıcağında seyrederek serin serin çay içmek.
saygılarımla
YAHYA AKKAYA
E-Posta:
Nereden ve Tarih: KONYA - 24.01.2009
Mesaj:
Öncelikle herkesi selamlayarak basliyorum sözlerime. Es selamü aleyküm (allah’'in selami üzerinize olsun.)
Sevgili dostlar! Bir eğitimci olarak yariyil tatiline girdiğimiz şu günlerde; okuyan çocuklari olan kardeşlerimizi güzel karneleri için tebrik ediyor başarilarinin devamini diliyorum. A a oda ne bazilarinizin... Ne tebriği yahu hocam bizim çocuğun karnede şu kadar dersten zayifi var. Hah... Işte benim esas mesajim onlara. Ana - babalik yani büyüklük burada başliyor. Lütfen bu çocuklara sert ve onlari üzecek söz ve davranişlarda bulunmaktan sakinalim ve hayatin güzelliklerle dolu olduğunu; sağlikli olduktan ve birazcik ciddi ve düzenli çaliştiktan sonra üstesinden gelinemeyecek problemin olmadiğini ve onlari sevdiğimizi daima arkalarinda olduğumuzu bütün samimiyetimizle söyleyelim. Bakin göreceksiniz haziran karneleri daha farkli olacaktir inşaallah. Aslinda bu uzun bir konu ama burada kesmek ve esas meseleye gelmek istiyorum.
Arkadaşlar! Malumlarinizdir, köyümüzde yillardan beri yeni bir CAMİ yaptirma konusunda konuşulagelen bir mevzu var. Mevcut cami dururken başka bir yere yeni bir cami yapilsin, yok efendim mevcut camimizin yeri güzel bu cami restore edilsin vs. Sanirim bu yil ilk ciddi adim atiliyor.Dernek kurma çalişmalari tamamlandi. Karar: mevcut caminin genişletilerek yenilenmesi şeklinde. Buda güzel. Ancak ben sizlerle önemli olduğuna inandiğim, zaman zaman rüyalarimda yaşadiğim bir olguyu paylaşmak ve tartişmak istiyorum.
Arkadaşlar! Tamam camimizi yenileyelim, güzelleştirelim ama; ne olur daha önce allah vergisi olan pinarimizin ve camimizin çevresini düzenleyelim, genişletelim. Kimse lütfen alinmasin ama; etrafta hakikaten o manevi atmosferi sikan ve bozan evlerimizi kaldiralim da pinarimiz ve camimiz bir nefes alsin. Bunu nasil yapariz bilmiyorum. Istimlak mi? Olur, yoksa mülk sahipleri allah rizasi için bağişlarlar mi?.... Neyse nasil olacaksa buna mutlaka bir yol bulmaliyiz.
Biliyorum çok uzun yazdim ama, gerçekten bu konu şu anda köyümüz için hayati önem taşimaktadir. Tartişmak ve öneriler ve çözüm yollari sunmanizi, daha da önemlisi konuyla ilgili akil aşindirmanizi, olay hayatiye geçtiğinde maddi ve manevi desteğinizi istiyor, hepinizi saygi ve sevgiyle selamliyorum. Yahya akkaya
|